Öppen föreläsning med Malin Andréason och Johan Hammarlund

10_cibas
Malin Andréason och Johan Hammarlund

Allt fler företag och organisationer använder idag olika typer av verktyg för att bevaka sociala medier, bland annat för att kunna hålla koll på sitt varumärke, trender och konkurrenter. Johan Hammarlund och Malin Andréason från det ledande mediebevakningsföretaget M-Brain kommer att berätta om vad det finns för möjligheter med detta och hur det kan se ut i praktiken utifrån olika användartyper. De kommer också att berätta lite om vad det finns för fallgropar då man gör analyser baserade på innehåll i sociala medier. M-Brain arbetar tillsammans med forskare från medietekniken på Södertörns högskola i forskningsprojekt CIBAS där man studerar hur verktyg och tjänster för omvärldsbevakning kan dra nytta av utvecklingen inom social IT.
Johan Hammarlund är M-Brains projektledare i Cibas.
Malin Andréason är account manager på M-Brain med flerårig erfarenhet av mätning och analys av marknadsföring, målgrupper och försäljning.
När? Onsdag 28 maj kl. 13
Var? Sal MB416, Södertörns högskola, Alfred Nobels allé 7, Flemingsberg

Leave a Reply